2011年12月6日 星期二

烤餅乾 - Russian Tea Cakes

高中學妹分享三個餅乾的食譜給我
今天就選了一個來做
因Tom老是想飯後來幾塊餅乾甜甜嘴

我家自從Michael上大學去後
我們幾乎很少去Walmart買東西
若去也只買我們要買的
不會再買零食
所以Tom就沒零嘴可吃了
他叫了幾次
我就會可憐他做些餅乾給他吃吃
但怕他胖就只准他吃一兩塊
他現在也被訓練的會禁嘴了
要不會被我唸
今晚很乖就只拿一塊配茶吃
哈哈~ 


1 cup butter
1 tespn vanilla extract
6 tbspn icing sugar
2 cups all-purpose flour
1 cup chopped walnuts
1/3 cup icing sugar for decoration
  • Preheat oven to 350 degrees F (175 degrees C).
  • In a medium bowl, cream butter & vanilla until smooth. Combine the 6 tbspn icing sugar & flour; stir into the butter mixture until just blended. Mix in the chopped walnuts. Roll dough into 1 inch balls & place them 2 inches apart on an ungreased cookie sheet.
  • Bake for 12 mins in the preheated oven. When cool, roll in remaining icing sugar.(我烤了16分鐘). 放到完全涼後才滾糖粉.

沒有留言:

張貼留言